Începând cu 1 noiembrie, Norvegia va adopta normele pachetului mobilitate al UE. Guvernul norvegian a modificat deja normele rutiere naționale și legile privind transportul pentru a adopta efectiv pachetul de mobilitate. Prin această nouă modificare, Norvegia speră să asigure condiții de muncă adecvate și siguranța celor care lucrează în industria transporturilor.
Unele dintre cele mai importante modificări care vor fi puse în aplicare la 1 noiembrie includ următoarele:
- Toți transportatorii internaționali care doresc să opereze în Norvegia sunt obligați să furnizeze toate documentele necesare și să îndeplinească cerințele privind finanțele, reputația, competența profesională și înregistrarea.
- Aceste dispoziții privind cabotajul se aplică vehiculelor de transport internațional care cântăresc mai mult de 2,5 t.
- Cel puțin o dată la fiecare 4 săptămâni, șoferul trebuie să își petreacă timpul de odihnă săptămânal în țara în care se află angajatorul său. Compania angajatoare este responsabilă pentru a se asigura că această regulă este respectată.
- Odihna săptămânală de 45 de ore sau mai mult nu poate fi efectuată în interiorul vehiculului.
- La fiecare 8 săptămâni, vehiculele trebuie să fie returnate în țara lor de origine.
- Se aplică regula perioadei de "răcire" de 4 zile: începând cu sfârșitul ultimei operațiuni de cabotaj, este interzisă efectuarea unei alte operațiuni de cabotaj cu același vehicul în aceeași țară în următoarele 4 zile.
De asemenea, este important de remarcat faptul că guvernul norvegian intenționează să implementeze unele legi rutiere suplimentare în 2026. Vehiculele de livrare care cântăresc între 2,5t și 3,5t și care efectuează operațiuni de cabotaj internațional vor fi obligate să aibă tahografe instalate în interiorul lor. Vehiculele de transport de acest tip vor fi, de asemenea, obligate să respecte legile UE privind transportul, cum ar fi cele referitoare la perioadele de odihnă pentru șoferi.
Keywords: Pachetul Mobilitate, muncă pentru șoferi, muncă pentru șoferi de camion