Pe măsură ce luna noiembrie se apropie de sfârșit și vremea rece se intensifică, toți șoferii trebuie să acorde atenție vehiculelor lor. Anvelopele de iarnă sunt extrem de importante, însă reglementările referitoare la acestea variază în fiecare stat. Recent, țări precum Germania și Suedia și-au modificat reglementările. În acest articol, găsiți informații despre reglementările privind anvelopele în fiecare stat al UE.
Austria
Anvelopele de iarnă sunt obligatorii în perioada 1 noiembrie - 15 aprilie. Vehiculele cu o greutate mai mare de 3,5 tone trebuie să aibă anvelope marcate cu simbolurile M+S sau 3PMSF, cel puțin pe un ax motric. De asemenea, trebuie transportate lanțuri pentru zăpadă pentru cel puțin două axe motrice în perioada 1 noiembrie - 15 aprilie.
Belgia
Nu există reglementări specifice privind anvelopele de iarnă. Lanțurile de zăpadă sunt permise doar pe drumurile acoperite cu zăpadă sau gheață.
Bulgaria
În perioada 15 noiembrie - 1 martie, toate vehiculele trebuie să fie echipate cu anvelope care au o adâncime a benzii de rulare de cel puțin 4 mm. Camioanele trebuie să aibă lanțuri pentru zăpadă în vehicul între 1 noiembrie și 31 martie.
Croația
Anvelopele de iarnă sunt obligatorii între 15 noiembrie și 15 aprilie. Camioanele cu o greutate mai mare de 3,5 tone trebuie să aibă anvelope M+S pe axa motrică. Lanțurile de zăpadă sunt obligatorii în regiunile Lika și Gorski Kotar.
Cehia
Anvelopele de iarnă sunt obligatorii în perioada 1 noiembrie - 31 martie. Camioanele cu o greutate mai mare de 3,5 tone trebuie să fie echipate cu anvelope M+S cu o adâncime a benzii de rulare de cel puțin 6 mm.
Danemarca
Nu există reglementări privind anvelopele de iarnă. Lanțurile de zăpadă pot fi utilizate între 1 noiembrie și 15 aprilie.
Estonia
Vehiculele cu o greutate mai mare de 3,5 tone nu sunt obligate să aibă anvelope de iarnă, dar adâncimea minimă a benzii de rulare de 3 mm este obligatorie între octombrie și aprilie, în funcție de condițiile meteo.
Finlanda
Anvelopele de iarnă sunt obligatorii între 1 noiembrie și 31 martie. Anvelopele M+S sunt permise până la 30 noiembrie. Lanțurile de zăpadă pot fi utilizate doar pe drumurile acoperite cu zăpadă sau gheață.
Franța
Echipamentele de iarnă sunt obligatorii pe drumurile marcate cu semnele B26 și B58. Între 1 noiembrie și 31 martie, camioanele trebuie să aibă anvelope 3PMSF, iar vehiculele cu remorci trebuie să fie echipate cu lanțuri sau alte dispozitive anti-alunecare.
Germania
În condiții de iarnă, vehiculele cu o greutate mai mare de 3,5 tone trebuie să fie echipate cu anvelope 3PMSF. Utilizarea anvelopelor M+S nu mai este permisă.
Ungaria
Adâncimea benzii de rulare a anvelopelor cu diametrul mai mare de 750 mm nu poate fi mai mică de 3 mm. Lanțurile de zăpadă pot fi utilizate doar pe drumuri acoperite cu zăpadă sau gheață.
Irlanda
Nu există reglementări privind anvelopele de iarnă.
Italia
Nu există reglementări privind anvelopele de iarnă.
Letonia
Anvelopele de iarnă nu sunt obligatorii, dar adâncimea benzii de rulare a anvelopelor camioanelor nu poate fi mai mică de 3 mm.
Liechtenstein
Nu există reglementări privind anvelopele de iarnă.
Lituania
Anvelopele de iarnă nu sunt obligatorii, dar adâncimea benzii de rulare a anvelopelor camioanelor nu poate fi mai mică de 1,6 mm.
Luxemburg
Toate camioanele trebuie să fie echipate cu anvelope de iarnă în condiții de iarnă. Anvelopele M+S sunt permise.
Olanda
Nu există reglementări privind anvelopele de iarnă.
Polonia
Nu există reglementări privind anvelopele de iarnă.
Portugalia
Nu există reglementări privind anvelopele de iarnă.
România
În condiții de iarnă, camioanele trebuie să fie echipate cu anvelope M+S sau alt tip de anvelope de iarnă. Camioanele trebuie să transporte, de asemenea, lanțuri de zăpadă, nisip și o lopată.
Slovacia
Între 15 noiembrie și 31 martie, camioanele cu o greutate mai mare de 3,5 tone sunt obligate să aibă anvelope 3PMSF sau alt tip de anvelope de iarnă. Lanțurile de zăpadă trebuie să fie transportate în vehicul.
Slovenia
Între 15 noiembrie și 15 martie, vehiculele cu o greutate mai mare de 3,5 tone pot fie să folosească anvelope standard și să transporte lanțuri de zăpadă în vehicul, fie să folosească anvelope de iarnă pe cel puțin un ax motric.
Spania
Pe drumurile montane înalte, camioanele trebuie să aibă lanțuri de zăpadă dacă nu sunt echipate cu anvelope de iarnă.
Suedia
Vehiculele cu o greutate mai mare de 3,5 tone trebuie să fie echipate cu anvelope 3PMSF, POR sau anvelope cu crampoane pe axele frontale și motrice. Adâncimea benzii de rulare a anvelopelor trebuie să fie de cel puțin 5 mm. Anvelopele M+S sunt permise până la 30 noiembrie.
Cuvinte cheie: muncă pentru șoferi, muncă pentru șoferi pe distanțe lungi, reglementări pentru camioane, anvelope de iarnă