În timp ce Uniunea Europeană trece prin schimbări în legislația rutieră și de transport, Regatul Unit pare să se adapteze la acestea. Guvernul britanic a anunțat recent că unele dintre normele din Pachetul de mobilitate al UE vor fi aplicate de acum înainte pe teritoriul țării. În același timp, se va modifica și legea îndelung prelungită privind durata maximă a timpului de lucru pentru șoferi. În acest articol descriem aceste două schimbări principale.
Normele pachetului de mobilitate al UE
După cum s-a menționat mai sus, guvernul britanic a anunțat că va aplica unele dintre normele Pachetului de mobilitate al UE pe teritoriul său și tuturor șoferilor săi care călătoresc în UE. Toți conducătorii auto care intră sau ies de pe teritoriul Regatului Unit vor trebui acum să înregistreze în tahografele lor informații privind trecerea frontierei. Pentru a face acest lucru, este important ca acum să știți codul țării în care intrați. Codul pentru Regatul Unit este (15)H. Codurile altor țări europene pot fi găsite aici https://dtc.jrc.ec.europa.eu/dtc_nation_codes.php.html.
În lunile următoare se așteaptă ca unele dintre celelalte norme din Pachetul Mobilitate, cum ar fi cerința ca întreprinderile să plătească șoferilor lor salariul minim aplicabil în statul membru în care aceștia lucrează, să intre în vigoare. Totuși, acest lucru nu este încă oficial. Șoferii din Regatul Unit trebuie, de asemenea, să respecte normele Pachetului Mobilitate în timp ce se află în Uniunea Europeană (de exemplu: normele privind perioada minimă de odihnă și numărul maxim de ore de lucru pe săptămână).
Sfârșitul relaxării privind orele de lucru ale șoferilor britanici
În luna iulie a anului trecut, guvernul Regatului Unit a adoptat o lege conform căreia șoferilor li se permitea să lucreze cu o oră mai mult decât limita maximă a orelor de lucru de două ori pe săptămână. În același timp, această lege le permitea șoferilor să aibă perioade de odihnă mai scurte. Deși această lege trebuia să fie temporară și era programată să se încheie la 8 august, a fost amânată de mai multe ori până în iarna acestui an. Începând de acum, această lege a luat sfârșit în mod oficial. Șoferii nu mai au voie să lucreze mai multe ore pe zi decât este permis prin lege, iar perioada de odihnă nu poate fi mai scurtă decât cea prevăzută de lege.